dinsdag 2 mei 2017

Thuis...







Stadsgeluiden

Loom en laag licht hier het leven
tussen groen en repen grijs.
Ze lijkt het leven puur te nemen.
Onbetaalbaar, elke prijs.

Mijlenver van stadsgeluiden
deze stilte klinkt als thuis.
Hier mag de rust nog even blijven
wars van het ruige stadsgedruis.

Het hoeft niet meer dan dit te worden
dichtbij het water en de pier.
Welke stad ook mooi mag klinken
er voelt geen plek zo thuis als hier.

Peter Heuveling







Met dank aan mijn geliefde 'achtertuin'...Park Sorghvliet 💙

9 opmerkingen:

  1. Niet te geloven zo mooi! Een wonder gewoon. Ik wil daar ook heen......XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's Petra, fijne dag gr. Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er voelt geen plek zo thuis als hier...dat deel ik met je, prachtige beelden bij treffend gedicht, dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldige mooi,die vogel op zijn nest ook,echt zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi toepasselijk gedicht en wat een prachtige kleur hebben die Blue Bells toch, bijna fluoriserend
    Met lieve groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Al dat prachtige blauw van de blue bells. Ik zie het de laatste dagen overal op blogs, maar niet hier in de buurt. Ik ben zelfs een beetje jaloers, maar ook weer blij dat je er zulke prachtige foto's van hebt gemaakt.
    Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!