dinsdag 11 juli 2017

Zomer...update 3


De avond van de Zomerzonnewende
vierde ik dit jaar met een groepje vrouwen in een tipi.
Het was zinderend warm tot laat in de avond.


We zongen, drumden en luisterden naar elkaar.
Zo fijn om op deze manier een nieuw seizoen te verwelkomen!

Wanneer is het voor jou écht zomer? was een vraag.
Dat kan al veel eerder zijn dan 21 juni hé...
welke ervaring geeft jou dat échte zomergevoel?


Mijn antwoord was: als de stokrozen het Haagse straatbeeld sieren.
Dat hoort voor mij bij hét zomergevoel.

Het leuke van zo'n vraag is dat het doorwerkt.
Want de dagen daarna popten er steeds momenten op
waarvan ik dacht...jaaaa....dat ook!!

De geur en smaak van meloen bijvoorbeeld of mieren op het balkon!!
Die vieren trouwens hier al weken hun eigen feestje 😜, tsjonge wat zijn het er veel.


Toch horen ze erbij net als het gezoem van het insectenvolk.

O ja, en fietstochtjes maken...


als we een oppas voor onze kleine grote man hebben gestrikt. 😉


Heerlijk genieten van de warme zon en de pinken in de wei. 💛

Hmmmm...waterlelies...ultiem zomergenot!


Ach...net als alle andere geurende en kleurende bloemen natuurlijk.

Met elkaar zorgen ze voor een heuse zomerse overvloed.


En dan, aan het eind van de dag...


nog heerlijk wandelen in de duinen waar dan zo'n heel kenmerkende geur hangt...zomerszoet!


De lange warme avond afsluiten aan het strand...


ja...dát is voor mij Zomer!



14 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's, daar krijg ik,nu het nog donker is en terwijl het regent, toch een zomergevoel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's. Ik geloof dat mijn zomergevoel bestaat uit vrij zijn van verplichtingen. En buiten eten, dat ook.
    En van deze blogpost, daar krijg ik ook een zomergevoel van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen Petra, wat heb je dat weer allemaal mooi omschreven en tja wat is voor mij zomergevoel......nou zeker ook die mieren, wat veel dit jaar. Natuurlijk nu vanaf mijn Oostenrijkse berg, wat prachtig om hier ook eens in de zomer te zijn, zo mooi, zo indrukwekkend, zo schoon alles en de wonderlijke natuur. Maar voor mij begint een nieuw seizoen altijd met ruiken, ik ben heel gevoelig en roep altijd ohhh de zomer zit in de lucht of ohhh de herfst is in aantocht. Mijn man en kids weten dit natuurlijk al jaren want ik ben een gekkie die altijd als ik 's morgens beneden kom, meteen de tuindeur open doe zomer of winter maakt niet uit maar gewoon even sniffen, heerlijk? Groetjes Coby vanuit zonnig Zillertal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh mooi! Echt het zomer gevoel. Voor mij is dat lopen door het natuurgebied met de geur van droog geel gras en het geluid van de bijtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige plaatjes die een heerlijk zomergevoel geven.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dat is zomer. Het lijkt er vandaag helemaal niet op, dus ben ik blij met je prachtige foto's. Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En wat een leuke viering van de zonnewende!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke foto's, ze stralen echt Z O M E R uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja ja en ja! Dat allemaal en nog zoveel meer is echt zomer! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, ik heb ook meegenoten. Mooie foto's. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heerlijk veel dingen zijn herkenbaar zomer heeft toch ook zn eigen charme net als de andere seizoenen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn zomergevoel! En heel herkenbaar, vooral de stokrozen, zo mooi zijn ze! Mooie foto's heb je gemaakt, blijft toch een leuke hobby om al dat moois op de foto te kunnen zetten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's. Vooral de zonsondergang en het konijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!