dinsdag 3 oktober 2017

Door mij gevolgde blogs...


Zo nu en dan ruim ik eens iets op...op mijn computer.


Alhoewel dat beduidend minder is dan voorheen.

Dat alles heeft zeker te maken met het feit dat ik nu steeds
meer 'internet' op mijn slimme telefoon.


Lekker handig hé, altijd bij de hand.

Maar afgelopen week achter mijn grote scherm viel mijn oog op
het tabje 'door mij gevolgde blogs'.
Dat zie je niet op je mobiel!


Ik kan mij de tijd nog goed heugen dat blogs als paddenstoelen uit de grond schoten.


Eerst via weblog.nl, de tijd waarin ik begon met bloggen.
En na de desastreuze val van weblog gingen we 'en masse' over op Blogspot, fijn!


Voor mijn gevoel was er toen echt een grote groep blogsters
die schreven over hun hobby, hun leven...het had een verbindende kracht.


Maar toen ik mijn bloglijst eens doorscrolde had ik echt van die ahhh en oo jaaa...momenten!
Want och och...wat staan er nu een hoop 'slapende' blogs in mijn lijst!


Ik was ze bijna vergeten...


Zo jammer, want ik las er graag. Een aantal vond ik nog terug op Facebook of Instagram.
Maar hoe leuk ik beiden ook vind...
ik ga er niet met een kop koffie even gezellig rondneuzen zoals ik wel graag doe in Blogland.


Facebookland, Instaland....neeeeehhhh!

Nu is het gelukkig weer volop paddenstoelentijd 😉 
(wat een feest dit jaar! 🍄)


Dus...ga ik op zoek...op zoek naar nieuwe inspirerende blogs.
Want er wordt volgens mij nog voldoende geblogd.


Uiteraard zijn tips van harte welkom.


En hoop ik stiekem dat 'ouwe vertrouwe' blogs
nog een keertje wakker worden. 😜😉

26 opmerkingen:

  1. Je hebt helemaal gelijk, wat slapende blogs betreft, je merkt het niet meteen, maar soms denk je aan iemand, gaat naar haar blog en wat blijkt al een paar maanden het laatste bericht :( Je hebt ook blogsters met echt (in mijn ogen) mega veel volgers, ik denk dan weleens hoe dat toch kan. Wat me dan ook wel weer opvalt, op een blogbericht bijna geen reacties. Dus ben ik als kleine blogster 'gewoon' super tevreden met mijn contacten en leuke blogs in blogland :-) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps, je foto's zijn werkelijk prachtig en ik hoop dat we elkaar nog lang blijven inspireren :)
    Hartelijke groeten, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een prachtige foto’s.
    Die slapende blogs herken ik wel, maar ik merk ook dat sommigen niet zelf meer actief bloggen maar wel mee lezen en commentaar geven.
    Dus zo slapend zijn ze nou ook weer niet.
    Ik laat ze gewoon op mijn lijstje staan. Staat niemand in de weg
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms vraag ik me af,hoe het nu met de mensen gaat,die ik een paar jaar volgde. Dat blijft onbekend, doordat het blog slaapt/stopte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto`s van de paddenstoelen!Ik blog ook al heel lang en ik blijf het leuk vinden om gewoon er even voor te gaan zitten (idd, met kop koffie) en lekker te lezen. Iets wat bij instagram niet gebeurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben onlangs wakker geworden hoor, plaats nu eens per week een stukje. Tenminste dat is me nu een paar keer gelukt en ik hoop dat vol te houden, want inderdaad, het is zó leuk...
    Wat heb je weer prachtige foto's gemaakt.
    Fijne dag vandaag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb het idee dat het blogwereldje langzaam wordt ingeruild voor het vluchtige social media. Het vloggen op youtube is populairder dan ooit en ook Instagram trekt meer kijkers. Bloggen is een super leuke hobby, maar het kost tijd. En tijd is kostbaar, we willen immers zoveel mogelijk hiermee doen. Daarom had ik een tijdje geleden de keuze gemaakt om het bloggen, fotograferen etc weer op te pakken, maar het haken even te laten voor wat het is. Zo hebben enkele hobbies zich een plekje op zolder gevonden en staat mijn borduurmandje weer binnen handbereik. Ik ben benieuwd welke bloggers nog meer een winterslaap samen met de egeltjes zullen houden, maar ik neem de komende tijd even rustig de tijd om weer bij te lezen. Want de blogs die ik graag volg, die maken er iedere keer weer wat moois van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's! Ik was voor het laatste ook in het bos, maar vond het eigenlijk nog weinig herfst.. De bomen waren nog best groen en geen paddenstoel gezien. Binnenkort nog maar eens proberen dan ;-) En wat betreft de blogs zijn er inderdaad heel veel gestopt. Ik moet zeggen dat ik het soms ook verleidelijk vind hoor, dat Instagram. Toch blijft bloggen afwisselender en kun je er echt een eigen stukje internet van maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben het helemaal met je eens, lang leve blogland! Ik ben nog steeds fan. Fijn dat jij niet in slaap valt. Want jij maakt altijd de meest prachtige foto's daar word ik blij van. Xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helemaal mee eens.
    Ik heb ook alleen mijn blog en ik merkt dat er steeds minder animo is.
    Terwijl het leuk is dus blijven bloggen hoor.
    En prachtige foto,s.
    Groetjes Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik ben ook nog steeds fan en weet je waarom als ik een dag fb niet open heb ik heel veel gemist en kun je het allemaal niet meer terug lezen en hier wel dus lang leve blogland

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja hé, ik lees ook het liefst de échte blogs, en niet alleen snelle foto's op Instagram of Facebook, want daar krijg je het verhaal niet mee. Af en toe check ik ook de blogs die ik volg en vind ik er nieuwe, want er wordt zeker nog veel geblogd.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt helemaal gelijk,ik snap ook niks van instagram en Facebook vind ze erg vervelend ,dus hou het maar op lezen van de blogs die niet in slaap zijn gevallen.

    Gr Niek.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En dan zijn er ook nog de blogs die van de éne op de andere dag verdwijnen. Het is al eens gebeurd dat ik om het verdwijnen van zo'n blog heb moeten huilen. Achteraf schrok ik wel van mijn reactie.
    Fijn dat jij nu ook al weer jaren een vast blog hebt. Ik geniet altijd van je verhalen en foto's.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gek he, dat iemand zomaar van de radar kan verdwijnen. Stel dat er iets met mij gebeurt, dan kan er niemand van thuis echt 'in' mijn wereld. Ik vind dat het meest echte contact via het bloggen plaatsvindt. Via Facebook heb ik ook contact met blogvriendinnen en daar deel ik bijvoorbeeld mijn ongenoegen over het feit dat niemand in de trein opstaat voor mijn geblesseerde zoom met kniebrace en twee krukken en laat ik middels een foto zien hoe ik op mijn werk in de bibliotheek verkleed was voor de opening van de Kinderboekenweek. Klein nieuws en leed. Op Instagram ben ik inmiddels ook, maar als volger. Nogal onpersoonlijk en kort vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, bloggen raakt een beetje uit, lijkt wel. Ik vind dit erg jammer. Want bij een foto op instagram wordt niet uitgelegd waarom gestart of wat anders. Ik doe wel beide. Maar bloggen spreekt mij meer aan. Ook al heb ik ook wel eens getwijfeld om te stoppen. Zoveel heb ik nu ook niet te vertellen. Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ben pas geleden per toeval op jou blog terecht gekomen en na wat posten gelezen te hebben voelde het al goed voor mij en ben je meteen gaan volgen.
    Zie ook dat je al lange tijd blogt net als ik en je hebt helemaal gelijk dat het bloggen in al die jaren steeds meer op een zeer laag pitje is komen staan.
    Mijn ervaring is dat er wel gelezen wordt op mijn blog ook door bloggers van het eerste uur maar hun reacties achterwegen blijven.
    Zeg altijd even goede vrienden,graag en anders niet,maar ik ga door want beleef aan 'n blog maken nog steeds veel plezier.

    Wat heb jij de kleurige herfst prachtig gevangen in de lens van de camera,dankjewel voor het delen.

    Fijne zondag en lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik ben er ook nog hoor,wel heel wat minder dan vroeger dat klopt,maar ik ben er nog wel,ik heb er vaak geen tijd voor ook niet om bij anderen te lezen,maar ik lees graag jou blogjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Petra en familieleden, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleindochter :)
    Veel plezieren lekker genieten van dit wonder :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh, dit herken ik zo! Dat sentimentele gevoel over een periode die verloren lijkt. Het was een kringetje waar ik onderdeel van uitmaakte en het gaf herkenning over en weer. Heel veel blogs die nu slapen zijn mij bijgebleven. Ik schreef er ook een keer iets over, heimwei naar de blogger leeslijst. Soms komen die slapende bloggers opeens weer tevoorschijn, dat vind ik leuk, maar het is toch net even anders. De magie is net niet helemaal hetzelfde.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een paar blogs die ik aan mijn nieuwe kring heb toegevoegd: Huismama.nl, Holistik.nl, Mergendise

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik geniet altijd van je prachtige foto's en moet bekennen dat ik ook een beetje uit de blogwereld was verdwenen.
    Zat op Facebook net zo als iedereen maar het het bloggen weer herontdekt.
    Bloggen is echt leuke, je berichten verdwijnen nooit en blijven hun waarde behouden. Facebook is op zijn retour en bloggen is weer helemaal in!

    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vond je blog via via en hou ook we wel blogs die iets betekenen. Alhoewel ik bij het zien van mijn eigen blog, de meer creatieve weg in sla, al bijna 8 jaar ;-)
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!