zaterdag 11 november 2017

Mindful haken...

Loop als je loopt, eet als je eet en haak als je haakt
in aandacht...

Toen...op de handwerkbeurs in Rijswijk...
toen was het liefde op het eerste gezicht. 💗

De wol, het patroon...de eenvoud...
alles klopte!
Dus móest het mee naar huis, het kon gewoon niet anders. 😜

Dit was echt zo'n leuk werkje voor de kleine haakmomentjes.
Voor als het eten eigenlijk klaar is maar Janmijneman nog in de file staat.
Of 's morgens als het nét nog te vroeg is om naar school te gaan.

Ik zag het wel zitten hoor.

Toch, en dat is natuurlijk met de meeste dingen, liep het anders dan wat ik in gedachte had. 
Want...het is helemaal geen 'pak-even-snel-op-haakwerkje'.

Qua patroon zal je je niet snel vergissen.
Maar die wol hé...die wol vraagt iets van mij!!

Iets wat niet in 'kleine-tussen-neus-en-lippen-door' momentjes past.
Nee, deze wol heeft een heel andere insteek (letterlijk en figuurlijk!)
en daagt mij uit voor één grote oefening in geduld.

Het schiet niet op (haaknaald 2,5), het patroon is echt
heel veel van hetzelfde en ook nog eens in één kleur (nou ja kleur???)
en de wol is wat stug waardoor je elke steek echt bewust moet maken.

Pfieeuwwww...da's even andere koek!

Dus is het voor mij maar een 'mindful' haakproject geworden.

Ik ben blij met het resultaat tot nu toe...ik vind het echt mooi
en áls mijn sjaal die twee meter heeft bereikt 😀...

zal ik er vast heel veel plezier van hebben.

Een heerlijk herfstweekend allemaal!

15 opmerkingen:

  1. Ik denk dat je er inderdaad veel plezier aan gaat hebben! Leuke tekst om te lezen en je hebt gelijk: mindful haken...doet een mens goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier nog een fan van mindful haken ;-)
    Je sjaal wordt ontzettend mooi!
    Fijn weekend,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een cursus mindfulness voor autisten (= ontdaan van alle 'zweverigheid') heeft mij goed gedaan en doet dat nog steeds. Jouw haakproject doet dat ook, aandachtig bezig zijn zonder in je hoofd allerlei zijwegen in te slaan, niet oordelen en mild zijn voor jezelf. Fijn weekend Petra!
    En als het één keer naar je lacht, blijft het lachen. Mooie sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een uitdaging....maar je Mindfulness wordt volgens mij beloond...
    Fijn weekend Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's heb je gepost, dat alleen al vind ik erg mindfulness.....Haken werkt inderdaad rustgevend (oke soms niet) en ik denk dat je sjaal ontzettend mooi gaat worden! Lekker minfulness verder aan haken zou ik zeggen ;-) Lieve Groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohh wat wordt dat prachtig Petra! Ik zie je zitten daar in jullie ZEN-huis! Gewoon steekje voor steekje, stap voor stap. Mooie wijsheden leren we daar weer uit ;o) Fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het lijkt wat op het patroon van de Call the Midwife Blanket, maar dan zonder de rozetjes in de blokjes.
    Prachtige kleur hoor, en het garen ziet er ook super mooi uit, maar nld 2,5 vind ik wel wat heel klein hihi...
    Die ga je straks heel mindful dragen.
    Fijne zondag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heerlijke uitdaging en het wordt mooi Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh dat kun jij wel , die word vast heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach jeetje dat is wel een beetje een tegenvaller! Maar als hij straks klaar is! Super. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's. En je sjaal komt goed en wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi garen en wat een mooie sjaal gaat dat worden :) Je foto’s zijn ook weer prachtig.
    Ik weet het zeker, je sjaal ga je met veel plezier dragen, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, ik voelde m al aankomen.....met al die mooie spullen om je heen die je gefotografeerd hebt is de afleiding ook wel erg groot :-)
    De beloning zal er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zeker een mooi project, maar je moet er wel je hoofd naar hebben staan. En grappig, het bovenste zinnetje kom ik steeds vaker tegen, ook in mijn Mindfulness cursus.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt immer gewaardeerd, dank je wel!!