donderdag 9 februari 2012

Kruidkoek...

Terwijl Mo en Lop het prima naar hun zin hebben...



De amaryllis ,die ons al sinds november (!) in spanning houdt . zich nu dan toch laat zien...en hoe!


Applaus!!

Geurt het huis hier heerlijk naar kruidkoek, deze heerlijke niet te zoete koek bak ik wekelijks en hij krijgt nauwelijks kans om af te koelen zeg maar...


Dit is het recept:

Nodig:

400 gram bloem
180 gram suiker
1 zakje bakpoeder
300ml melk
70 gram boter
mespunt zout
2 eetlepels koekkruiden
wat extra kaneel

Boter smelten maar niet warm laten worden, melk toevoegen. Alle droge ingrediënten mengen en dan boter en melk erbij voegen. Mixen tot homogeen geheel. In een licht ingevet cakeblik doen en ongeveer 1 uur bakken op 175 graden (hetelucht). Met een breinaald checken op gaarheid.

Je kunt eventueel nog een gedeelte van de suiker vervangen door rozijnen.

Eet smakelijk!!

8 opmerkingen:

  1. Wow, wat een prachtige foto van de amaryllis, het lijkt wel een tekening!
    Gelukkig dat de dames het naar hun zin hadden.
    Oók gek dat de koek geen tijd krijgt om af te koelen,......................

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig is de bloem van je amarylis.
    En je kruidkoek is ook zo'n lekkernij.
    Ga het zeker ook een keer maken bedankt voor je recept.
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat bak je toch altijd lekkere dingen en als ik de foto zie dan werkt dat wel aanstekelijk. Welke workshop wordt er gegeven op de beurs(in Zwolle?) Van Ingrid kreeg ik een mailtje met foto van een baby dekentje die ze aan het haken is, zo leuk. groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een prachtige foto Petra, ik dacht eerst even dat het een tekening was! Je zou hier zo een prachtig schilderij van kunnen maken! De kruidkoek ga ik meteen uitproberen, jammie, heb er nu al zin in! Geef je lieve katten maar een dikke knuffel van me, alvast een heel fijn weekend en liefs Lupineke P.S. Patroontje komt naar je toe, ik hoop het vandaag op de bus te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is het lange wachten meer dan waard geweest, wat een prachtige bloem.
    Kruidkoek heerlijk!
    Genieten hoor, dat poezen stel.
    Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die kruidkoek ziet er lekker uit! Ik ga deze dit weekend bakken. Dank je voor het recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke foto's van je poezen en mooie Amaryllis!
    Bedankt voor het kruidkoek-recept en goe weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er heerlijk uit. En ja, die geur. Ik weet het precies.
    Die amaryllis ziet er inderdaad schitterend uit.
    Wens je nog een fijne zondag.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!