vrijdag 10 augustus 2012

Vanuit mijn luie vakantiestoel...

rolden er aardig wat handwerkjes uit mijn handen! Zo heerlijk hé, lekkere kop muntthee met wat chocolade en gewoon alleen maar zitten handwerken.


Haken heb ik trouwens in een andere luie vakantiestoel geleerd. Een paar jaar geleden kocht ik een haakboekje en nam het nog ongelezen mee naar Frankrijk.
 Dáár ging de haakwereld voor mij open!
Dit jaar leende ik van mijn moeder nog een ander deeltje van dezelfde auteur, Jan Eaton. Fijne boeken met een duidelijke uitleg en mooie foto's.


Voor deze vakantie had ik een eenvoudig haakwerkje in gedachte. Dus nam ik wat bolletjes katoen mee uit mijn voorraadkist (klik) en goochelde wat met kleuren.


Wat het einddoel was? Nou eigenlijk datgene waar je als beginnende haakster vaak mee begint...pannenlappen! Ik gebruik altijd pannenlappen bij het koken. Uiteraard om hete pannen en schalen mee beet te pakken maar ook als onderzetter of als handig klein doekje altijd bij de hand ;).


En dus...worden ze ook wel vaak vies...en zitten ze dus ook vaak in de was. En daarom...tijd voor frisse, iets grotere pannenlappen.


Dit is het eerste stel, alvast passend bij onze keuken die wij een beetje gaan opknappen (minder leuk werkje...). Ik heb enkel vasten gehaakt waardoor ze stevig genoeg zijn.
En nu op naar het tweede paar!

Ik wens jullie een mooi zonnig weekend!

10 opmerkingen:

  1. Lekker is dat hè..., niks te moeten en zomaar wat voor je zelf te rommelen..
    Je pannenlappen zijn hartstikke leuk geworden!
    De boekjes van Jan Eaton zijn heel prettig, ik heb de linker ook in de kast staan.

    Fijn weekend, geniet nog even van het mooie weer!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie het zo weer helemaal voor me: wij handwerkend in de tuin! Heerlijk! ;) De pannenlappen staan heel mooi op de foto, vooral de laatste twee vind ik lekker zomers!

    Liefs, Annabel
    http://annabelhappylifetime.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pannenlappen zijn altijd handig. Als het eigen fabricaat is is het dubbel leuk om te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja dat is inderdaad heerlijk lekker kunnen doorgaan met iets,je haakwerk is leuk ,ook een goeie foto ,en bedankt voor de lieve en leuke reacties op mijn blog ,Gr. Marloeskreatief ,fijn weekend en nog lekker nasoesen van de vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat vind ik altijd wel een voordeel aan zelf dingen maken, je kan het precies zo maken hoe jij het hebben wilt qua vorm en kleur.
    Ze zijn leuk geworden, een lekkere bezigheid voor op vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, pannenlappen zijn een lekker klusje voor tussendoor en helemaal om heerlijk in een zonnestoel te doen, ze zijn mooi geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk zijn ze. Ik haak ook graag pannenlappen in de auto. Zweden is een hele reis, dus daar zijn er al heel wat uit voortgekomen. Mooi garen en kleuren heb je gebruikt.
    Fijn weekend, lieve groet

    ps Mooi blog heeft je dochter. Drie generaties blogsters, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker werkje he, voor op vakantie. Ik heb dit keer erg veel onderzetters zitten haken, ga ik nog eens een foto van maken. Mooie kleuren, je pannenlappen. groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh die zijn leuk!! Mooie kleuren die echt bij jou passen en wat een bijzondere steken zijn erin verwerkt Petra.
    Ik heb er net vier af, maar dan gebreid met lekkere dikke pennen.
    Nu krijg ik onmiddelijk zin om te haken, wat een problemen toch weer ;- ))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Petra heerlijke pannenlappen ik hou er ook zo van om te maken. Fijn vakantie werkje die ik nog te goed heb,Ik zie bij jou dat leuke boek !!

    300 haaktips& technieken 7,95 kost deze, en ik ben op zoek geweest hier voor. Haaktechnieken is wel in mijn bezit.

    Niet meer te verkrijgen zei mijn boekhandel. Nog even goed speuren hier naar. Zal toch nog wel ergens uit komen.

    Is ook zo handig voor mijn dochter en schoondochter. Die willen ook steeds meer leren.

    Groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!