maandag 24 juli 2017

De Japanse tuin...update 5


Een tijd geleden las ik bij Bertie (klik) iets over de Japanse tuin in Den Haag.
Tweemaal per jaar is het daar een waar feest van kleuren.
In de lente en in herfsttooi.


Ik realiseerde mij dat ik er eigenlijk nog nooit een blogje over heb geschreven
en dat terwijl het toch echt een waar Haags pareltje is!


Met terugwerkende kracht, want de tuin is nu weer gesloten,
dan toch nog wat smulfoto's.


Wil je rust in de tuin?
Nouuuu...'s morgens heel vroeg...het liefst bij regenachtig weer.


Daaromheen is het meestal druk, drukker, drukst.


De tuin is open tot 8 uur 's avonds, eind april/begin mei is het dan nog wel redelijk licht.
Op dat moment ben ik er het liefst, die avondlucht hoort voor mij bij de serene sfeer die er hangt.


Yep zelfs bij drukte!
Apart eigenlijk...de tuin straalt zoveel rust uit dat het eigenlijk
niet zo uitmaakt hoeveel mensen er zijn.


Behalve als je 'mensvrije' foto's wil maken, dat is een leuke uitdaging. 😉


Wil je meer lezen over deze bijzondere Japanse tuin...dat kan hier (klik)


Wij hebben geen tuin maar áls ik er één zou hebben dan graag in deze sfeer.
En dan ook nog een klein grasveldje erbij met mooi, goed onderhouden gras.
Waar ik dan 's morgens met mijn blote voeten kan dauwtrappelen!


Hihi...ik word er helemaal dromerig van.

Vanaf 14 t/m 29 oktober kan ik heerlijk verder dromen 
want dan is de tuin weer open.


En volgt er hier zeker een herfstblogje!


Fijne dag allemaal!

8 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's. De kleuren zijn prachtig. Straalt veel rust uit. Daar wil ik ook nog eens naar toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw mooie foto's! Toen wij er waren, konden we behalve de close-ups geen mensvrije foto's maken helaas, was zegmaar druk drukker drukst ;-) Gelukkig kan ik ze hier bij jou bewonderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi die tuin, ik kwam er vroeger vaak, dus voor mij zijn dit foto's met een mooie herinnering, dank
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi zeg en al die kleuren geweldig..........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig als in een sprookje.
    Een Japans sprookje.
    Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik woon in Groningen maar ik zou er wel een rit voor over hebben wat ontzettend mooi. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi zeg! Helaas is het niet om de hoek, maar ik zou er graag eens heen gaan om al dit moois te bezoeken..

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie!